STAP 1.
Maak de nodige sprites aan:
- 6 kleurknoppen
- 1 pen
- 1 paashaas
Natuurlijk hebben we ook nog een ei nodig om te kunnen beschilderen. De sprite van het ei heeft verschillende uiterlijken. In het voorbeeld ziet het eerste uiterlijk er zo uit:

Kijk naar het voorbeeldfilmpje: kan je nu de volgende uiterlijken zelf vormgeven?
STAP 2.
Het ei moet verschijnen wanneer er op de groene vlag wordt gedrukt. Programmeer dit zelf.
STAP 3.
We weten nu dat de paashaas het signaal ‘krak’ zendt. Welke acties worden nog uitgevoerd als op de paashaas wordt gedrukt? Kijk goed naar het voorbeeldfilmpje.
STAP 4.
De kleurknoppen worden gelijkaardig geprogrammeerd. Als je dus weet hoe de code van de gele knop eruit ziet, weet je het ook voor de andere knoppen. Denk goed na: wat gebeurt er als je op een kleurknop drukt?
Kan je hieruit afleiden welke blokjes we nodig hebben?
Programmeer nu zelf de andere kleurknoppen.
STAP 5.
Dan rest ons enkel nog het programmeren van de pen. De pen ontvangt maar liefst 6 signalen (van iedere kleurknop). Daar moeten we dus eerst en vooral betekenis aan geven.
Wat willen we dat de pen doet als hij het signaal van een kleurknop ontvangt?
Programmeer nu zelf de andere kleuren.
De pen moet gaan naar waar onze muisaanwijzer is; dit vanaf er op de groene vlag wordt aangeklikt.