Codey gaat skien
Tijd voor wat ontspanning. Codey bindt zijn latten aan en gaat op zoek naar de zwartste en moeilijkste hellingen.
Zorg jij dat hij veilig beneden raakt?
Veel plezier !!!

Je leert:
- Werken met variabelen
- Sprites laten verschijnen op verschillende plaatsen.
- Bugs opsporen en oplossen.
STAP 1
Sprites aanmaken
Het voorbeeld bevat alle sprites die je nodig hebt. Maar zonder de code, die zal je zelf nog moeten programmeren.
Download het voorbeeld op je computer, zet het op een plaats waar je het gemakkelijk terugvindt.
Open Scratch en laad de oefening.
STAP 2
STAP 3
STAP 4
STAP 5
STAP 5
Extra
Je kan opnieuw enkele extra dingen toevoegen aan je spel.
We sommen er alvast een aantal op. Maar zoals altijd kies je wat je doet.
- De score bijhouden. Wie gaat voorbij het meeste obstakels?
- Hoe langer je bezig bent, hoe sneller Codey gaat. Of met andere woorden, hoe sneller de obstakels gaan.
- Codey gaat na verloop van tijd omlaag. Zo is er minder tijd om te reageren op obstakels.
- Codey kan over obstakels springen.
- ...
In het voorbeeld hebben we enkele van deze extra's gestopt.
Aan jullie op er nieuwe te vinden.
Stuur ze zeker door.
Veel plezier !!!
Download
Klik op de onderstaande link om een voorbeeldoplossing te downloaden.