De mol
Er zit een mol in de tuin van CodesCool.
Hij is helemaal de weg kwijt. Help jij hem de weg terug te vinden?
Veel plezier !!!
Je leert:
- Eigen blokken maken
- Werken met de functie: Pen
- Een "start-knop" maken.
- Je spel "pimpen"
STAP 1
Sprites aanmaken
Het voorbeeld bevat alle sprites die je nodig hebt. Maar zonder de code, die zal je zelf nog moeten programmeren.
Download het voorbeeld op je computer, zet het op een plaats waar je het gemakkelijk terugvindt.
STAP 2
Maak je eigen blokken
In een vorige les hebben we al eens een eigen blok aangemaakt.
Deze keer doen we dat opnieuw. Alleen is het wat uitgebreider.
We laten zien hoe we het eerste blok hebben gemaakt.
De andere kan je op dezelfde manier namaken. In totaal maken we 4 blokken.
We maken een blok om ...
- de baan te tekenen.
- de baan uit te gommen.
- een eindpunt aan te duiden.
- om de levels aan te maken.
STAP 3
STAP 4
STAP 5
Download
Klik op de onderstaande link om een voorbeeldoplossing te downloaden.