In de kerkers van CodesCool
Onder CodesCool lopen heel wat gangen. Het ligt er vol geheimen en verborgen schatten.
Worstel je door de levels en vind de schat.
Veel plezier !!!

Je leert:
- Een spel maken met verschillende kamers.
- Werken met lijsten
- Vijanden, munten, sleutels, deuren programmeren
STAP 1
Project openen
Ga naar de website van Scratch en open je project.
Bekijk nog even de codes die je vorige keer schreef. Test nog even alles uit.
Ben je klaar? Dan kunnen we van start.
STAP 2
STAP 3
STAP 4
STAP 5
STAP 6
Extra
Voorlopig heeft onze CodesCool-kerker 3 kamers. In de lessen kreeg je alle blokken en uitleg en we dagen je uit om extra kamers te maken.
Wij maakten nog 2 kamers bij. Kamer 4 heeft extra vijanden, een shortcut, en extra moeilijkheden. Kamer 5 is nog leeg.
Hoe ga je te werk?
Eerst en vooral zet je even op papier hoe je wil dat de speler de kamers moet doorlopen. Wij kozen voor deze weg.
De speler loopt van kamer 1 tot 3. Daar neemt hij de schat. De schat activeert een deur in kamer 1. Je moet dus terug lopen van kamer 3 naar kamer 1 om in kamer 4 te kunnen. Vanaf hier kan je naar kamer 5 en 6.
Wat kan je nog bijvoegen:
- Maak je eigen route door de kerker.
- Voeg extra / andere vijanden toe
- Gebruik de munten om deuren te openen. De deur gaat pas open als je ze aanraakt met 3 munten in je inventaris.
- Gebruik de munten als levens. Je raakt een vijand en je verliest een munt. Als je er geen meer hebt stopt het spel.
- Voeg schakelaars toe die vijanden kunnen omzeilen.
- Laat vijanden schieten
- ...
De enige beperking is je verbeelding.
Veel plezier !!!
Download
Klik op de onderstaande link om een voorbeeldoplossing te downloaden.