Stuur boodschappen
Een heerlijk dagje aan het strand.
Wat spelen en nieuwe vrienden leren kennen.
Zalig toch!

Je leert:
- Meerdere programma's schrijven voor één figuurtje.
- Een boodschap sturen naar een ander figuurtje.
- Figuurtjes op elkaar laten reageren.
STAP 1
Scratch Jr
Open de app. ScratchJr. en start een nieuw project.
Kies een leuke achtergrond en verwijder de kat.
STAP 2
Druk op het strand
Voeg deze 3 figuurtjes in.
Je zal ze op de juiste plaats moeten slepen. Vergroten of verkleinen mag je ook zeker doen.
STAP 3
Elkaar leren kennen ...
Schrijf je eerste programma. Laat je figuurtje zeggen wie hij is.
Na zijn tekst zet je een enveloppe in je programma.
Start je programma van je tweede figuurtje met dezelfde kleur enveloppe.
Laat je figuurtje zeggen wie ze is en sleep terug een enveloppe in je programma. Deze keer verander je de kleur (groen) van de enveloppe.
Laat je laatste figuurtje ook zeggen wie ze is. Start je programma met de groene enveloppe.
Sleep opnieuw een enveloppe in je programma en verander de kleur (blauw).
Laat nu je eerste figuurtje iedereen verwelkomen. Start zijn programma met de blauwe enveloppe.
Tip: Let goed op de kleurtjes van de enveloppes!
Uitdaging !
Laat de figuurtjes bewegen over het scherm nadat ze iets gezegd hebben.