Codey naar de beker
Codey, onze mascotte, is de weg kwijt.
Teken de weg die hij moet nemen en breng hem naar de juiste plaats.
Veel plezier !!!

Je leert:
- Werken met een kloon.
- De functie "pen" gebruiken.
- Signalen versturen tussen sprites
STAP 1
Sprites aanmaken
Ook voor dit spel voorzien we alle sprites die je nodig hebt. Je mag deze zeker zelf maken, maar als je wil kan je het voorbeeld openen in Scratch.
Download het voorbeeld op je computer, zet het op een plaats waar je het gemakkelijk terugvindt.
STAP 2
Werken met de pen
Voor je de pen kan gebruiken moet je ze eerst activeren. Dit doe je door op de knop "voeg een uitbreiding toe" te klikken. Kies voor de uitbreiding "pen". Je krijgt er onmiddellijk enkele blokken bij.
STAP 3
STAP 4
STAP 5
STAP 6
STAP 7
Download
Klik op de onderstaande link om een voorbeeldoplossing te downloaden.