3. Appels plukken

Appels plukken

De appels zijn rijp en moeten geplukt worden.

Help je even mee?

Veel plezier!

achtergrond

Je leert:

  • Een programma starten door op een figuur te drukken.
  • Meerdere figuren een programma geven.
  • Een programma kopiĆ«ren.
  • Een figuur laten verdwijnen.

STAP 1

Waar zijn die appels?

Je kent het misschien al: open de app ScratchJr. en start een nieuw project.

Nieuw project

Kies een mooie achtergrond. Wij kozen eentje met veel bomen.

figuur

Verwijder de kat.

achtergrond

Voeg een nieuw figuurtje toe. Wij kozen voor een lekkere appel!

achtergrond

Hang de appel in de boom. Dit doe je door hem naar de juiste plaats te slepen.

STAP 2

Appeltjes plukken

De appel moet uit de boom vallen en dan verdwijnen.

Zet deze blokjes in je werkveld.

programma

Test het eens uit.

Als je op de appel drukt valt hij uit de boom en verdwijnt hij.

STAP 3

Alle appels plukken, we gaan taart bakken

Eerst voeg je nieuwe appels toe. Sleep ze op de juiste plaats.

programma

Dan maak je voor alle appels een eigen programma.

programma

Weet je nog: je kan een kopie maken van een programma. Dat zag je vorige keer.

Alle appels zijn geplukt, tijd om een lekkere taart te bakken.

Smakelijk en tot de volgende uitdaging!

Uitdaging !

scratchjr

Kan je de figuurtjes ook verkleinen of vergroten?

Kan je de figuurtjes sneller of trager laten vallen?