Wedstrijdje!
Een wedstrijdje onder vrienden op het strand. #superleuk
Wie komt als eerste bij de finish?
Veel plezier!

Je leert:
- meerdere figuren invoegen
- een programma schrijven voor meerdere figuren
STAP 1
Klaar voor de start!
Open de ScratchJr. app en start een nieuw project.

Verwijder de kat, die hebben we niet nodig. Druk op de kat totdat je een rood kruisje ziet.

Kies zelf een achtergrond.

STAP 2
Iedereen op zijn plaats
Kies 3 figuurtjes die je wil gebruiken. Je moet de figuurtjes 1 voor 1 invoegen.

Wij kozen voor Tic, Tac en Toc.
Zet de figuurtjes op de juiste plaats door ze te verslepen.

STAP 3
3, 2, 1, ... Start!
Schrijf het programma voor je eerste figuurtje.

Sleep deze blokken in je werkveld.
Druk op het pijltje. Test eens uit wat de verschillende mogelijkheden zijn!

Maak voor elk figuurtje een programma. Je ziet links van je scherm voor welk figuurtje je een programma schrijft.
In je werkveld staat dat figuurtje ook nog eens.

Misschien kan je elk figuurtje een andere snelheid geven?
Tip: zo kan je een kopie maken van je programma.
Gewonnen. Dat was een leuke race!
Op naar de volgende uitdaging.
Uitdaging !

Kan je je figuurtje uit de vorige oefening ook sneller of trager laten stappen?
Kies je zelf waar de finish is?