STAP 1.
Kies een leuke achtergrond.
STAP 2.
Voeg een nieuwe sprite toe. Zorg ervoor dat de sprite naar links beweegt als je op het pijltje naar links drukt, en naar rechts beweegt als je op het pijltje naar rechts drukt. Merk op dat de kever van uiterlijk verandert afhankelijk van de richting.
STAP 3.
Teken een nieuwe sprite in de vorm van een paasei.
STAP 4.
Zorg ervoor dat het paasei op een willekeurige plaats verschijnt en naar beneden valt. Als het paasei de grond raakt, gaat hij terug naar boven en valt weer naar beneden. Het paasei verandert ook telkens van kleur.
STAP 5.
Als het paasei de kever raakt, gaat hij terug naar boven en valt weer naar beneden. De score verandert dan met 1 punt. Ook hier verandert het paasei van kleur.
STAP 6.
Het paasei valt langzaamaan naar beneden. Als je meer dan 10 punten hebt, valt het ei sneller naar beneden. Als je meer dan twintig punten hebt, valt het ei nog sneller naar beneden.
STAP 7.
Zorg ervoor dat een klok aftelt. Als de teller op 0 staat, stoppen alle scripts. Er verschijnt een nieuwe sprite 'game over'. Die verdwijnt van zodra je terug op het groene vlag klikt.
Heb je gevonden hoe je de sprite iets moet laten zeggen? Tip: het heeft iets te maken met het zenden van de signalen in stap 6.