Op stap met de hond

Op stap met de hond

De hond uitlaten is altijd een avontuur. In dit project is de hond alleen op stap. Breng de hond naar zijn been en speelgoed. Let op voor de lijnen van het doolhof!

Je leert:

  • een selectie te gebruiken.
  • een signaal te zenden en ontvangen.
  • een achtergrond te tekenen.

Druk op het groene vlagje. Gebruik de pijltjestoetsen om de hond te bewegen.

STAP 1.

Maak vier nieuwe achtergronden: twee doolhoven, 'game over' en 'proficiat'.

STAP 2.

Voeg een nieuwe sprite (hond) in. De hond verschijnt telkens op dezelfde positie als er op het groene vlag geklikt wordt.

STAP 3.

Zorg ervoor dat we de pijltjestoetsen kunnen gebruiken om het hondje te laten bewegen.

STAP 4.

Als de hond de zwarte rand van het doolhof raakt, verschijnt de achtergrond 'game over' en verdwijnt de hond. Als je op het groene vlagje klikt, begint het spel opnieuw en verschijnt de hond opnieuw.

STAP 5.

Ergens in het doolhof bevindt zich een bot. Dat bot is enkel zichtbaar bij de eerste achtergrond. Als de hond het bot raakt, zegt hij iets en gaat hij naar de volgende achtergrond. Hij komt terug op zijn beginpositie.

STAP 6.

Bij de tweede achtergrond wordt het bot vervangen door een bal. De bal is enkel zichtbaar bij de tweede achtergrond. Als de hond de bal raakt, verschijnt de achtergrond 'proficiat'.

goed gedaanWow! Goed gedaan.