Driften
Eens je bent vertrokken met CodesCool, ben je nog maar moeilijk te stoppen.
Probeer je sprite onder controle te houden en hem naar de uitgang te brengen.
Hoe snel durf jij te gaan?
Veel plezier !!!
Je leert:
- Je eigen blokken maken.
- Variabelen gebruiken om je sprite te bewegen.
- Verschillende levels en moeilijkheden in één spel coderen.
STAP 1
Sprites aanmaken
Het voorbeeld bevat alle sprites die je nodig hebt. Maar zonder de code, die zal je zelf nog moeten programmeren.
Download het voorbeeld op je computer, zet het op een plaats waar je het gemakkelijk terugvindt.
STAP 2
Je eigen blokken en variabelen maken 
Voor we starten maken we alle variabelen en blokken aan.
We maken ons eigen blok waar we de beweging die onze sprite moet maken in plaatsen. Een hele reeks code onder 1 zelfgemaakt blok onderbrengen werkt soms makkelijker dan het in te plaatsen in een bestaande code. We overlopen in de volgende stap hoe dat werkt.
Maak ook drie variabelen aan. X snelheid, Y snelheid en level
De voorbereidingen zijn getroffen, begin met je code te schrijven.
STAP 3
STAP 4
STAP 5
STAP 6
STAP 7
STAP 8
Extra
Schrijf je eigen code voor de 5 levels die in het spel zitten. Zorg ervoor dat je over de 3 sprites hetzelfde kleureffect hebt.
Voeg voor elke level een nieuwe als ... dan toe aan het startsignaal.
Maak nog levels bij. Laat de sprites op andere locaties beginnen afhankelijk van de level waarin je start.
We steken er alvast een voorbeeld bij.
Stuur ons je ideeën door.
Veel plezier !!!
Download
Klik op de onderstaande link om een voorbeeldoplossing te downloaden.